Un nou studiu realizat de tbi bank arată că Black Friday 2025 vine cu un comportament de cumpărare mai prudentdin partea românilor. Conform sondajului, 41% dintre respondenți afirmă că vor cheltui mai puțin față de ediția anterioară, iar 22% declară că nu vor cumpăra nimic în perioada reducerilor.
Bugete mai mici și cumpărături mai calculate
Doar 15% dintre participanții la studiu au spus că intenționează să cheltuiască mai mult decât în 2024. În schimb, aproape 44% vor menține același buget ca anul trecut, încercând să profite de reduceri la produsele de care au cu adevărat nevoie.
Majoritatea românilor par mai atenți la cheltuieli: patru din zece spun că nu vor depăși suma de 700 lei, iar alți doi din zece estimează un buget de până la 1.500 lei. Doar 11% se așteaptă să depășească pragul de 2.000 lei pentru cumpărăturile de Black Friday.
Cum își finanțează românii cumpărăturile
Peste jumătate dintre cei chestionați (56%) spun că vor folosi bani din economii, în timp ce 26% vor apela la salariul lunii octombrie. Un procent de 12% intenționează să folosească o soluție de finanțare pentru a-și permite achizițiile.
Metoda preferată de plată rămâne plata în rate fără dobândă, atractivă pentru 47% dintre participanți. În schimb, 37% declară că vor cumpăra doar dacă dispun de toată suma necesară.
Ce produse vor fi la mare căutare
Românii se orientează în special către electrocasnice (44%), electronice (40%) și produse IT (29%). De asemenea, aproape trei sferturi (72%) spun că vor achiziționa produse utile pentru uz personal sau casnic, în timp ce 32% vor cumpăra și cadouri de Crăciun.
Așteptări privind reducerile
Mai mult de jumătate dintre respondenți (53%) consideră că reducerile de anul acesta vor fi mai mici decât în 2024, pe fondul creșterii TVA și al scumpirilor generale. Totuși, 32% cred că nivelul promoțiilor va rămâne similar cu cel de anul trecut.
În privința criteriilor de achiziție, 41% dintre români urmăresc cel mai mic preț, 30% cumpără doar dacă prețul ajunge la nivelul dorit, iar 22% sunt motivați doar de reduceri substanțiale.
Despre sondaj
Sondajul tbi bank a fost realizat în octombrie 2025, prin platforma iVox, pe un eșantion de 1.011 utilizatori de internet din România. Peste jumătate dintre respondenți sunt bărbați, iar 30% activează în sectorul public.
BLACKFRIDAY.ro, site-ul oficial Black Friday în România, urmărește constant evoluția comportamentului de cumpărare și oferă cele mai noi informații despre campaniile și magazinele participante la Black Friday România 2025.