Patru din zece români vor reduce bugetul de Black Friday 2025, arată un sondaj tbi bank

Patru Din Zece Români Vor Reduce Bugetul De Black Friday 2025, Arată Un Sondaj Tbi Bank

Un nou studiu realizat de tbi bank arată că Black Friday 2025 vine cu un comportament de cumpărare mai prudentdin partea românilor. Conform sondajului, 41% dintre respondenți afirmă că vor cheltui mai puțin față de ediția anterioară, iar 22% declară că nu vor cumpăra nimic în perioada reducerilor.

Bugete mai mici și cumpărături mai calculate

Doar 15% dintre participanții la studiu au spus că intenționează să cheltuiască mai mult decât în 2024. În schimb, aproape 44% vor menține același buget ca anul trecut, încercând să profite de reduceri la produsele de care au cu adevărat nevoie.

Majoritatea românilor par mai atenți la cheltuieli: patru din zece spun că nu vor depăși suma de 700 lei, iar alți doi din zece estimează un buget de până la 1.500 lei. Doar 11% se așteaptă să depășească pragul de 2.000 lei pentru cumpărăturile de Black Friday.

Cum își finanțează românii cumpărăturile

Peste jumătate dintre cei chestionați (56%) spun că vor folosi bani din economii, în timp ce 26% vor apela la salariul lunii octombrie. Un procent de 12% intenționează să folosească o soluție de finanțare pentru a-și permite achizițiile.

Metoda preferată de plată rămâne plata în rate fără dobândă, atractivă pentru 47% dintre participanți. În schimb, 37% declară că vor cumpăra doar dacă dispun de toată suma necesară.

Ce produse vor fi la mare căutare

Românii se orientează în special către electrocasnice (44%), electronice (40%) și produse IT (29%). De asemenea, aproape trei sferturi (72%) spun că vor achiziționa produse utile pentru uz personal sau casnic, în timp ce 32% vor cumpăra și cadouri de Crăciun.

Așteptări privind reducerile

Mai mult de jumătate dintre respondenți (53%) consideră că reducerile de anul acesta vor fi mai mici decât în 2024, pe fondul creșterii TVA și al scumpirilor generale. Totuși, 32% cred că nivelul promoțiilor va rămâne similar cu cel de anul trecut.

În privința criteriilor de achiziție, 41% dintre români urmăresc cel mai mic preț, 30% cumpără doar dacă prețul ajunge la nivelul dorit, iar 22% sunt motivați doar de reduceri substanțiale.

Despre sondaj

Sondajul tbi bank a fost realizat în octombrie 2025, prin platforma iVox, pe un eșantion de 1.011 utilizatori de internet din România. Peste jumătate dintre respondenți sunt bărbați, iar 30% activează în sectorul public.

BLACKFRIDAY.ro, site-ul oficial Black Friday în România, urmărește constant evoluția comportamentului de cumpărare și oferă cele mai noi informații despre campaniile și magazinele participante la Black Friday România 2025.