Cum să profiți de Black Friday ca antreprenor?

Black Friday este un eveniment așteptat nu doar de consumatori, care își doresc să prindă cele mai bune reduceri și să se bucure la maxim de prețurile reduse, ci și de comercianți, care au acum posibilitatea de a scăpa de stocul de produse pentru a face loc unor articole noi, care să se potrivească fie cu noul sezon de cumpărături, fie cu noile tendințe din piață.

Antreprenorii din domeniile de comerț cu produse sau cei care prestează servicii pot profita de această perioadă pentru a-și crește vânzările, dar și pentru a căpăta mai multă vizibilitate în fața unui public larg.

Cum poți profita de Black Friday ca antreprenor?

Evenimentul cu cele mai mari reduceri din timpul anului îți poate aduce beneficii importante dacă ești antreprenor și vrei să îți crești afacerea. Nu doar că îți oferă mai multă vizibilitate și credibilitate în ochii potențialilor clienți, dar te ajută și să îți crești veniturile cu un efort destul de limitat.

În continuare, îți vom prezenta câteva direcții de care ar fi bine să ții cont dacă îți dorești ca acest eveniment să îți aducă cât mai multe beneficii.

Planifică în avans

Pentru a avea succes de Black Friday este important să te pregătești în avans și să planifici exact ceea ce îți dorești să faci. Poți începe chiar cu câteva luni înainte, pentru a fi sigur că ai timpul necesar pentru a-ți pregăti strategia de marketing. Stabilește obiective specifice, pe care vrei și știi că le poți atinge și asigură-te că ai suficiente stocuri sau capacitate de prestare a serviciilor.

Promovează campania în avans

Poți crea anticipare și nerăbdare în rândul potențialilor tăi clienți prin promovarea ofertelor în avans, ceea ce îi va pregăti pentru cumpărături.

Un pas important pe care îl poți face aici este să te înscrii pe site-ul blackfriday.ro, platforma oficială Black Friday România. Site-ul are un trafic foarte bun și te ajută să obții mai multă vizibilitate și credibilitate.

Fii realist asupra reducerilor

Black Friday este cunoscut în mod special pentru reducerile cu o valoare mare, astfel că și clienții se așteaptă la reduceri semnificative cu această ocazie. Calculează costurile și venitul, iar apoi decide ce reduceri poți oferi pentru ca evenimentul să fie avantajos și pentru profitul tău. Dacă ai produse la care deții un stoc mare și de care vrei să scapi, atunci le poți băga pe ele în față, cu reduceri semnificative.

Ai grijă la experiența clienților

Astăzi, clienții sunt nerăbdători și vor ca lucrurile să meargă cât mai ușor pentru ei. Asigură-te că experiența lor va fi una plăcută, stabilește un sistem eficient de gestionare a comenzilor și oferă opțiuni variate de plată, pentru a satisface nevoile fiecărui consumator.

Gândește-te și la alte promoții speciale

Deși atracția principală a Black Friday sunt reducerile impresionante, te poți diferenția de concurență prin oferirea unor beneficii extra, cum ar fi transport gratuit, coduri de reducere pentru achiziții viitoare sau chiar promoții în care oferi un produs sau un serviciu gratuit pe lângă cel de bază.

Ce strategii de promovare poți folosi pentru Black Friday?

Acum că știi care sunt promoțiile și beneficiile pe care vrei să le oferi cu ocazia campaniei de Black Friday, este important să te gândești și la cum vei promova aceste oferte, pentru a ajunge la cât mai mulți consumatori.

Îți prezentăm câteva dintre cele mai populare strategii de promovare pentru perioada campaniei de Black Friday și nu numai:

  • publicitate plătită pe motoarele de căutare sau pe social media – probabil ai auzit de Google Ads, metodă de promovare care are un succes imens și care te poate ajuta enorm; la fel de eficiente pot fi și campaniile plătite pe Facebook și Instagram, care te ajută și ele să ajungi la un număr mare de oameni;
  • campanii de email marketing – aceste campanii te ajută să ajungi la clienții actuali, pe care îi poți atrage prin noile promoții;
  • promovare pe social media – folosește platformele de social media pentru a-ți face cunoscute promoțiile și pentru a crea anticipare în rândul consumatorilor;
  • landing page special – dacă bugetul îți permite, poți crea un landing page special pentru această ocazie.

Acestea sunt doar câteva dintre cele mai populare strategii de promovare pentru Black Friday. În funcție de specificul afacerii tale, tu știi cel mai bine unde îți poți găsi potențialii clienți și ce funcționează cel mai bine. Esențial este să te asiguri că potențialii clienți știu despre ofertele tale.