Black Friday a reușit să fie cel mai cunoscut eveniment de reduceri din an, atât la nivel național, cât și internațional. Atunci când vorbim despre Black Friday deja ne apar în minte imaginile aglomerației din primele ore ale dimineții, când toată lumea încearcă să prindă cele mai bune reduceri. Chiar dacă planul de cumpărături vizează doar magazine online, tot apare sentimentul de stres care ne facem să intrăm de la prima oră, astfel încât să ne asigurăm că nu se epuizează stocurile rapid.
Până acum, Black Friday România a avut un succes din ce în ce mai bun de la an la an, iar comercianții deja se pregătesc intens pentru valul de cumpărături care urmează. Totuși, spre deosebire de anul trecut, 2022 vine cu câteva schimbări majore la nivel macro și microeconomic, motiv pentru care așteptările ar trebui să fie ceva mai temperate de ambele părți.
Când este Black Friday România 2022?
În România, data oficială la care va avea loc ziua cu cele mai mari reduceri din an este 11 noiembrie 2022. Cu toate acestea, fiecare comerciant este liber să aleagă data la care dorește să dea startul campaniei, precum și durata acesteia, care poate ține de la o zi și până la câteva săptămâni.
Ce așteptări sunt pentru ediția Black Friday 2022?
Vedem cum în ultimele luni prețurile au explodat și devine din ce în ce mai greu să ne facem planul de cumpărături pe o perioadă mai lungă de timp. Deși se preconizează că vânzările din acest an nu vor mai fi la fel de explozive ca în anii precedenți, tocmai acum ar fi momentul potrivit pentru clienți de a profita de prețurile reduse și de a-și cumpăra produsele de care au nevoie.
În ultimii ani, oamenii au devenit din ce în ce mai atenți la schimbările de prețuri și nu se mai lasă păcăliți de așa-zisele reduceri care în trecut erau umflate pentru a da bine. După ce anul trecut mai mulți retaileri au fost sancționați pentru practici comerciale incorecte în perioada campaniei de reduceri Black Friday, anul ăsta nu doar că reducerile afișate vor fi reale, ci ANAF recomandă și afișarea prețului recomandat de producător, care reprezintă valoarea de piață a produsului și îi ajută pe clienți să estimeze cât de mare este reducerea reală.
O altă tendință care se prevede pentru această ediție de reduceri Black Friday este promovarea programelor de loialitate, strategie prin care clienții înregistrați vor primi discounturi suplimentare. Acest lucru este de ajutor pentru ambele părți – comercianții își cresc șansele de a fideliza clienții, iar clienții se bucură de reduceri extra.
Indiferent de așteptări, Black Friday este și va rămâne sărbătoarea reducerilor, deci se merită cu siguranță toată pregătirea și așteptarea.